T . 041 618 623 / E . Iztok.Boncina@guest.arnes.si
 
TečajiSeminarjiInformacijeNazaj v Avlo
Poletna delavnica popotne fotografije - Piran 2020

Začetni Tečaj Popotne Fotografije - oktober 2020

Nadaljevalni Tečaj Popotne Fotografije - december 2020

 
   
 
Iztok Bončina
svobodni fotograf in fotoreporter, profesor umetnostne zgodovine, dolgoletni turistični vodnik, potapljač, ... več
 
 
 
Kontakt
 
T . 041 618 623
E . Iztok.Boncina@guest.arnes.si
 
 

Začetni tečaj - Opis tečaja / Predmetnik / Predavatelj
Maroko

POLETNA DELAVNICA POPOTNE FOTOGRAFIJE PIRAN 2020

Popotna fotografija sodi med najbolj razširjene zvrsti fotografije v svetu. Malo je popotnikov ali turistov, ki s fotoaparatom ne beležijo svojih popotnih vtisov in opažanj. Nekaterim pomeni popotna fotografija zgolj ustvarjanje spominov, drugi želijo na ta način bolje spoznati tuje kraje, tretji poskušajo odkrivati bogastvo novih barv, oblik, svetlobe, četrti raziskujejo njene zanimive izrazne možnosti, itd. Mnogim popotnikom fotografija ne predstavlja več samo obveznega dodatka potovanjem, temveč postane sčasoma zvesta in nepogrešljiva sopotnica, ki izostri razmišljanje in opazovanje. Pogled skozi objektiv ne razširi ali približa samo trenutne, vidne podobe, temveč širi meje razumevanja in dojemanja drugačnih dežel, ljudi, navad. Popotna fotografija je danes tudi pomemben vir slikovnega materiala za številne turistične ali popotne revije, časopise, knjige, internet in druge medije.

Za ljubitelje fotografije in potovanj smo pripravili enotedensko Poletno delavnico popotne fotografije v Piranu. Potekala bo od ponedeljka, 15. junija do nedelje, 21. junija, 2020. Predavanja in namestitev bodo na Morski biološki postaji Piran (MBP), ki se nahaja dober kilometer od središča Pirana, blizu hotela Bernardin in le kakih 20 metrov od morja, ob novo urejeni plaži. Zato lahko na fotografski delavnici, poleg aktivnosti, ki bodo namenjene predavanjem in praktičnemu fotografskemu delu na terenu, prosti čas izkoristite tudi za uživanje na soncu ali kopanje v morju. Poleg strokovnih predavanj o popotni fotografiji bo na delavnici tudi veliko praktičnih fotografskih aktivnosti. Na teren se bomo vozili s svojimi avtomobili. Za parkiranje osebnih avtomobilov bomo zagotovili nekaj mest pri MBP (ne za vse), nekaj pa na bližnjem brezplačnem parkirišču.

CENA DELAVNICE:
Cena za udeležbo na delavnici je 160 evrov (vplačate prvi dan na Morski biološki postaji). V ceno so všteta predavanja po programu, učenje fotografije na različnih lokacijah, zaključna analiza posnetkov ter potrdilo o opravljeni delavnici. In seveda stalno prisotni mentor, ki bo vedno z veseljem odgovarjal na vsa vprašanja, vas usmerjal pri iskanju vaše fotografske poti in vam predstavil tudi zanimive in manj znane kotičke Slovenske obale in Istre.

CENA BIVANJA NA MBP:
Cena za bivanje na Morski biološki postaji je 23 evrov na osebo na dan - za ves teden (6 nočitev) torej 136 evrov (tudi to vplačate prvi dan na MBP). Namestitev je v dvoposteljnih sobah z ločenimi posteljami. Bivanje na MBP ni obvezno, delavnice se lahko udeležite tudi, če imate lastno prenočišče, vendar to obvezno označite v prijavnici. V ceno delavnice ali bivanja na MBP niso všteti stroški prehrane, vstopnin v Naravni park Škocjanski zatok in Vrt kaktusov v Seči ter prevozi na teren (z lastnimi avtomobili), predvsem po obalnih mestih in v Slovensko Istro.

PREHRANA:
Morska biološka postaja ima udobno, čisto in dobro opremljeno jedilnico (štedilnik, hladilnik, posoda…), kjer si lahko vsako jutro pripravljamo lastne zajtrke, lahko pa si po želji občasno tudi skuhamo kosilo ali večerjo. Čisto blizu MBP je tudi nekaj primernih restavracij/picerij (Burin, Ribja kantina, Bernardin..), kjer se bomo (če bo interes) poskušali dogovoriti za kakšno skupno, cenejše kosilo. Še več možnosti prehrane je v samem Piranu ali Portorožu.

OPREMA:
Za udeležbo na delavnici je zaželena vsaj osnovna fotografska oprema, zrcalni ali brezzrcalni fotoaparat, po možnosti stojalo. Nekaj opreme si lahko tudi sposodite na delavnici (predvsem Canonove objektive, kakšno stojalo…). Zelo prav bo prišel tudi prenosni računalnik za obdelavo fotografij (dva manjša bosta na voljo tudi na delavnici). Uporaba pametnega telefona kot fotoaparata za potrebe delavnice ni primerna.

Za prijavnico lahko pišete na elektronski naslov: Iztok.Boncina@guest.arnes.si. Ker je število mest na Morski biološki postaji omejeno, bomo prijave sprejemali do zapolnitve, potem prijave žal ne bodo več možne.

 

PROGRAM POLETNE POPOTNE DELAVNICE - PIRAN 2020 

  1. dan -  ponedeljek - 15. junij - zbirališče ob 16.00 v Portorožu na dogovorjeni lokaciji. Odhod do Morske biološke postaje (MBP), namestitev v dvoposteljnih sobah, predstavitev delavnice in urnika. Pred večerjo že krajši uvodni del predavanja o osnovah fotografije,  pomembnih kreativnih funkcijah, ki jih ponuja fotoaparat (zaslonka, čas, ISO), smernicah za dobro fotografijo, izbiri pogleda, kako pritegnemo pozornost in poudarimo izbrani motiv idr. Po večerji spoznavni večer udeležencev fotografske delavnice.
  2. dan - torek - 16. junij - dopoldan bo sledilo nadaljevanje predavanja o uvodu v fotografijo, med drugim tudi: izrez, pomembna vloga ozadja, pravilo tretjin, zlati rez, vrste kompozicij, svetloba v fotografiji (temperatura barv, dnevna in umetna svetloba, smeri svetlobe, silhuete, svetloba v globoki in odprti senci). Kosilo in prosti čas za kopanje in uživanje na soncu. Popoldan sprehod do Pirana in Fiese, kjer bomo na izbranih lokacijah vadili osnovne fotografske prvine, kot so globinska oziroma izbirna ostrina, gibanje, spoznavanje primernih merjenj svetlobe, delo z različnimi objektivi (goriščnicami), itd. Na Tartinijevem trgu bomo spoznavali tudi čare večerne, t.i. »blue light« svetlobe. Prosto za večerjo, obdelavo fotografij in druženje ob kozarčku rujnega.
  3. dan - sreda - 17.  junij - po zajtrku predavanje o fotografiranju rastlin, živali in ljudi. Naučili se bomo, kako posneti posamezne rastline, njihove detajle v makro tehniki, kako fotografiramo rastline v naravi ali na domačem vrtu, kakšna je razlika med fotografiranjem udomačenih ali divjih živali, kako najlažje ujamemo ptice v letu ali žuželke na cvetličnih grmih, kaj lahko zanimivega najdemo v živalskih vrtovih in kako se dobro pripraviti na fotografiranje živali na foto safariju. Pri fotografiranju ljudi bomo spoznali nekaj uporabnih smernic za dober portret. Kako pristopimo do ljudi, kdaj ni zaželeno, da jih fotografiramo in kakšen je najboljši portretni objektiv. Naučili se bomo fotografirati ljudi v različnih okoljih, skupine ljudi, kako narediti "gasilsko" fotografijo ali dober avtoportret oziroma »selfie«. Po kosilu in prostem času za počitek, se bomo tokrat zapeljali do Naravnega rezervata Strunjanski zatok, kjer bomo poskušali ujeti kak zanimiv motiv, predvsem iz pestrega sveta ptic. Pozneje bomo vadili makro fotografijo na kaktusih v Seči, kjer se bomo tudi prelevili iz fotografov v »modele« in v praksi preizkusili nekaj elementov portretne fotografije. Vrnitev v MBP, prosto za večerjo, urejanje fotografij in sproščeno druženje.
  4. dan - četrtek - 18. junij - ta dan bomo po zajtrku odkrivali skrivnosti fotografiranja pokrajine.  Predvsem kako si organiziramo fotografiranje naravnih lepot, kaj so klasični motivi, kako se »spopademo« s fotografiranjem gora, gozdov, deževnih pragozdov, puščav, rek, jezer, morij in slapov, kako naredimo dobre posnetke vzhodov in zahodov Sonca, kaj pomenijo dramatični oblaki pri fotografiranju narave, zakaj je zasnežena, poledenela pokrajina zelo zahteven motiv idr. Dotaknili se bomo tudi nekaterih osnovnih prvin astrofotografije - fotografiranja nočnega neba. Po predavanju bo nekaj ur prostih za kosilo in lastne aktivnosti. Praktični del fotografiranja narave bomo tokrat v popoldanskih urah izvedli v Sečoveljskih solinah in v dolini reke Dragonje, če bo čas dopuščal pa še na nekaterih ostalih zanimivih lokacijah Slovenske Istre. Po vrnitvi v MBP bo prosto za večerjo in pogovore o fotografiji.
  5. dan - petek - 19. junij - zadnji dan predavanj bo dopoldne namenjen spoznavanju pomembnih in uporabnih smernic pri fotografiranju arhitekture.  Spoznavali bomo, kako v urbanem okolju poiščemo in fotografiramo privlačne motive, kakšni so najboljši objektivi, kako v mestih ali vaseh izberemo primeren pogled, kaj nam pripovedujejo detajli arhitekture, kakšne so razlike med tradicionalno in sodobno arhitekturo, proučili bomo kreativne možnosti, ki  nam jih ponujajo odsevi, kako fotografiramo znamenite točke, ulice, trge, zakaj so zanimivi tudi interierji stavb in še marsikaj. Po kosilu nas bo pot vodila na nekatere arhitekturno bogate lokacije, npr. v središče Kopra ali Izole. Zapeljali se bomo tudi v katero od starodavnih istrskih vasic (Abitanti, Krkavče, Koštabona), kjer bomo fotografirali slikovito tradicionalno arhitekturo. Po večerji pregled posnetega materiala in morda ogled zanimivega kratkega filma s fotografsko vsebino. 
  6. dan - sobota - 20. junij - Ta dan bo prost za urejanje in izbor fotografij, ki jih boste udeleženci posneli na delavnici. Po želji se lahko tudi zapeljemo in fotografiramo izbrane, zanimive motive v bližnji in nekoliko bolj oddaljeni okolici. Lahko pa dan preživite ob morju, na sprehodih ali uživanju na soncu. Pred večerjo bo predstavitev fotografij udeležencev delavnice ter analiza, komentar in pogovor o izbranih posnetkih. Po večerji sledi zaključni večer, ki ga bomo preživeli v družbi »sošolcev« in prijateljev fotografske delavnice.
  7. dan - nedelja - 21. junij - Po zajtrku pakiranje in do 12.00 odhod iz MBP. Seveda lahko dan po želji še preživite na morju ali na zanimivem izletu v okolico.

Glede na vremenske razmere, ritem dela in iskanje najboljših fotografskih pogojev se lahko predvsem praktično delo na terenu tudi prilagodi in zamenja v različnih dnevih.

 


Morska biološka postaja Piran



Predavalnica na MBP


Jedilnica in prostor za druženje na MBP


Dvoposteljna soba na MBP


Toaletni prostori in kopalnica na MBP. Vsaka soba ima svoj wc, na dve sobi pride en tuš.

=====================================================================

=====================================================================

Začetni tečaj popotne fotografije v Ljubljani

Tenerif

Popotno fotografijo se, tako kot mnoge druge veščine, lahko učimo in jo izpopolnjujemo ob lastnem delu ter z opazovanjem in proučevanjem drugih, že izkušenih fotografov. Zato izobraževalna agencija Palladio že šestnajsto leto organizira Začetni tečaj popotne fotografije. Tečaj je namenjen tako popotnikom ali turistom, ki se šele učijo popotne fotografije, kot tudi tistim, ki na potovanjih že fotografirajo in želijo izboljšati svoje znanje. Namenjen je tudi fotografom, ki se želijo spoznati z bolj zahtevno in profesionalno obliko fotografiranja na potovanjih, to je reportažno fotografijo.

foto tečaj

Tečaj vsebuje 50 učnih ur in zajema predavanja, našteta v predmetniku. Predavatelji bodo ob svojih fotografijah pa tudi v praksi predstavili dolgoletne izkušnje, ki so jih pridobivali na potovanjih med fotografiranjem različnih dežel, ljudi, pokrajin, rastlin in živali, podvodnega in jamskega sveta, itd. Organizirali bomo tudi dva foto izleta (prevoz po dogovoru), kjer bomo fotografirali na zanimivih lokacijah in tam v praksi preizkusili veščine popotne fotografije. Enodnevno terensko delo se odvija v Arboretumu pri Kamniku ter v ljubljanskem živalskem vrtu, dvodnevni izlet pa organiziramo v Istro (Grožnjan, Poreč, Piran). Pozneje bomo skupaj strokovno analizirali posnete fotografije z izletov kot tudi ostale fotografije, ki jih bodo udeleženci (po želji) predstavili na tečaju.

Tenerife01

Naslednji tečaj bo potekal v Ljubljani, v oktobru 2020.

Tečaj je primeren tako za začetnike, ki šele spoznavajo skrivnosti fotografije, kot za fotografe, ki že obvladajo določene fotografske veščine. Oboji lahko na tečaju spoznajo in odkrijejo mnogo novih in uporabnih fotografskih znanj. Za začetnike bomo pripravili posebno, dodatno predavanje o osnovah fotografije (delovanje fotoaparata, zaslonka, čas, občutljivost, goriščnica, objektivi...).

Svojim prijateljem, sodelavcem ali najdražjim, ki jih navdušuje fotografija, lahko tečaj popotne fotografije tudi podarite za rojstni dan, kot morebitno nagrado ali kaj drugega. Pišite nam na spodnji elektronski naslov in poslali vam bomo darilni bon.

tečaj

 

Za prijavo na tečaj ali morebitna dodatna vprašanja pišite na elektronski naslov: Iztok.Boncina@guest.arnes.si.

Prisrčen pozdrav.
Iztok Bončina - vodja izobraževanja

 
Predmetnik
 
 
Pred potovanjem: 2 uri
 
Uvod v popotno fotografijo

zakaj potujemo in fotografiramo, turistična, popotna, profesionalna fotografija, fotografija na samostojnem ali organiziranem potovanju, prednosti in omejitve, zakonitosti potovanja in fotografije…..

Kako si organiziramo potovanje in fotografiranje

pričakovanja, izkušnje, informacije, tegobe in nevarnosti na potovanju, tehnična in vsebinska seznanitev, organizacija opreme, priporočljiva literatura, revije, internet…..

Splošni in moralni zakoni fotografiranja

kje smemo fotografirati in kje ne, spoštovanje krajevnih zakonov in navad, odnos do naravne in kulturne dediščine, ekologija in turizem…

Tanzanija01

 
 
Splošne fotografske veščine in znanje: 8 ur
 
Oprema

fotoaparati, objektivi, najbolj primerni filtri, stojala, torbe in nahrbtniki, odsevniki, spominske kartice, ostali uporabni dodatki, ohranjanje in čiščenje opreme…..

Funkcije in zmožnosti fotoaparatov

načini osvetlitve, zaslonka, čas, braketiranje, globinska ostrina, kako doseči najbolj ostre posnetke, merjenje svetlobe,….

Pogled, oblikovanje, kompozicija

univerzalne teme, smernice za dobro fotografijo, izbira pogleda, kako pritegnemo pozornost in poudarimo izbrani motiv, izrez, pomembna vloga ozadja, pravilo tretjin, zlati rez, vrste kompozicij,….

Svetloba, barve

temperatura barv, dnevna in umetna svetloba, trde in mehke sence, svetloba ob različnih urah dneva in v različnih letnih časih, svetloba v različnih delih sveta, svetloba s strani, z ozadja in z vrha, fotografiranje proti svetlobi - silhuete, svetloba v globoki in odprti senci, barvni kontrast…..

Marok

 
 
Motivi / Teme: 21 ur
 
Portret

pristop, odnos, komuniciranje, opazovanje, izbira objektiva, svetlobe, različne vrste portretov, postavitev v prostor, ljudje v različnem okolju, ljudje v širšem prostoru, pokrajini, skupine ljudi, "gasilska" fotografija, ljudje kot štafaža, otroci, avtoportret na potovanju….

Dogodki

festivali, športne prireditve, parade, procesije, koncerti, karnevali, predstave, ognjemeti….

Mesta, vasi, arhitektura

izbor in uporaba objektivov, razgled, dnevni in nočni posnetki, izbira primernega pogleda, tradicionalna in sodobna arhitektura, odsevi, znamenite točke, ulice, trgi, parki, tržnice, mestni transport, detajli mestne arhitekture, vzorci, notranjost stavb…….

Pokrajina

kako si organiziramo fotografiranje, klasični motivi, ravnine, hribovja, gore, gozdovi, deževni pragozdovi, puščave, reke, jezera, morja, slapovi, sončni vzhodi in zahodi, oblaki, mavrica, zasnežena, poledenela pokrajina…..

Zahtevnejše vrste fotografiranja na potovanju

podvodna fotografija, jamska fotografija, astrofotografija, fotografiranje iz letal, balonov…..

Rastline

posamezna drevesa, rastline, detajli rastlin, makro, rastline v naravi, kultivirane rastline, svetloba, ozadje, aranžma, tihožitje…….

Živali

domače, udomačene živali, živali pri delu, fotografiranje v živalskih vrtovih, zaprtih parkih, fotografiranje živali v divjini, foto safari, divje in domače ptice, insekti, metulji, makro….

Grenlandija4

 
 
 
 
Po vrnitvi: 4 ure
 

ocenjevanje dobrih in slabih fotografij, shranjevanje fotografij, albumi, portfolio, priprava fotografij za predstavitev, priprava foto razstave, skeniranje fotografij, računalniška obdelava fotografij, osnove Photoshopa, objava na internetu…….

Analiza fotografij udeležencev: 4 ure

 
 
 

Predavatelj Iztok Bončina

svobodni fotograf in fotoreporter, profesor umetnostne zgodovine, dolgoletni turistični vodnik, potapljač, astronom in popotnik.

Od leta 1985 potuje in vodi turistične skupine po Evropi in ostalih kontinentih. Že trideset let organizira razne turistične seminarje in več kot petnajst let tudi različne fotografske tečaje in delavnice po vsej Sloveniji. Organizira in vodi tudi fotografska potovanja po svetu (Egipt, Šrilanka, Istanbul, Gruzija, Bolivija, Čile, Velikonočni otok...) Fotografira že od srednje šole, zadnja leta predvsem v vlogi fotoreporterja. Po opravljenem seminarju profesionalne fotografije pri New York Institut of Photography je znanje in izkušnje pridobival tudi na fotografskih delavnicah, ki so jih vodili prestižni svetovni fotografi, npr. David Alan Harvey, Antonin Kratochvil, Eugene Richards... Je predsednik Društva popotnih fotografov in fotoreporterjev. Bil je tudi pet let urednik fotografije pri slovenski izdaji revije National Geographic Traveler. Že vrsto let objavlja popotne prispevke in fotografije v raznih časopisih in revijah (Delo, Gea, Mladina, GT revija, Svet in Ljudje, Moj mikro, Adria Airways In-Flight Magazine, National Geographic Magazine, NG Junior, NG Popotnik, Ona, Jana, Turist, New York Times, Space Daily, Space Info, Science & Technology…). Kot strokovni sodelavec občasno predava na Univerzi na Primorskem, Fakulteti za turistične študije Turistici, na kateri je leta 2019 doktoriral s področja vesoljskega turizma.

 

 

Oči

 
 

Nadaljevalni Tečaj Popotne Fotografije

Nada

Na začetnem tečaju popotne fotografije smo spoznavali različne teme in motive, od fotografiranja ljudi in pokrajine do arhitekture, dogodkov, itd. Prej ali slej vsak fotograf, ki mu fotografija pomeni več od le naključnega pritiskanja na sprožilec začuti, da je potreben nov korak pri pridobivanju fotografskih izkušenj. Izobraževalna agencija Palladio je zato zasnovala Nadaljevalni tečaj popotne fotografije, ki z uporabo novih veščin bogati in razširja že pridobljeno fotografsko znanje. Vsebina tečaja je zasnovana tako, da nadgrajuje klasične in tradicionalne vidike fotografije, ki jih srečujemo bodisi na potovanjih ali v ostalih oblikah fotografiranja.  Izbrane teme se med seboj prepletajo, združujejo ali dopolnjujejo.  Posegajo na različna področja fotografskega ustvarjanja, od spoznavanja črno-bele fotografije ali kreativnih možnosti bliskavice do spoznavanja zakonitosti kompozicije in zahtevne a izjemno privlačne ulične fotografije. Tečaj vsebuje 20 ur predavanj, približno štiriurno analizo fotografij udeležencev ter dvodnevno fotografiranje na terenu pod strokovnim vodstvom.

Piran

Naslednji nadaljevalni tečaj popotne fotografije bomo organizirali decembra 2020.

Za informacije pišite na elektronski naslov: Iztok.Boncina@guest.arnes.si

PREDMETNIK:

1. dan: Črno - bela fotografija

Ko so v fotografiji zasijale barve so mnogi umetniki napovedovali zaton črno-bele fotografije. To se k sreči ni zgodilo. Še več, tudi v sodobnem času digitalne fotografije magična privlačnost  sivih tonov enakovredno stoji ob strani pisani paleti barv. Svojstven likovni izraz, močna psihološka napetost in velika dokumentarna vrednost so odlike ČB fotografije, ki privlačijo mnogo fotografov. Črno-bela fotografija je hkrati oboje:  zelo preprosta in zelo zahtevna. Čeprav se je mogoče skozi zgodovino še najbolj odlikovala v reportažni in dokumentarni fotografiji pa je njena prvinska lepota razvidna tudi na fotografijah črno-bele pokrajine, portretov, arhitekture, aktov, itd. Na tečaju bomo spoznali nekaj svetovnih mojstrov, ki so ČB fotografiji dali pečat, dotaknili se bomo pomenske in likovne vrednosti ČB fotografije, si ogledali najbolj uporabne načine pretvorbe barvnih fotografij v črno-bele in še mnogo drugega. Na terenu bomo odkrivali praktično uporabo ČB fotografije, predvsem v iskanju primernih arhitekturnih motivov, na portretih zanimivih ljudi, dramatični podobi pokrajine, neba, itd.

Senan

Nekatera poglavja:

  • prednosti in pomanjkljivosti ČB fotografije,
  • primeri uporabe ČB fotografije pri svetovnih mojstrih (Ansel Adams, Josef Koudelka, James Nachtway...)
  • njeni osnovni principi,
  • razlike med barvno in ČB fotografijo
  • vrednotenje tonske lestvice, kontrast, gradacija, lepota svetlobe in sence
  • visoki – nizki ključ,
  • likovne, estetske in psihološke značilnosti ČB fotografije
  • dokumentarna vrednost ČB fotografije
  • primeri in uporaba ČB fotogafije v različnh temah/motivih (portret, akt, ahitektura, vzorci, pokrajina, tihožitje...),
  • posebna vloga ČB fotografije v dokumentarni – reportažni fotografiji,
  • različni načini pretvorbe barvnih fotografij v ČB z uporabo Photoshopa (ČB mode, Camera Raw, Grayscale, Desaturation, Black & White, Channel Mixer...)

2. dan: Kompozicija

Pogosto imajo fotografi napačno predstavo, da je kompozicija slepo sledenje zbirki določenih likovnih pravil, ki so se oblikovala skozi čas in prostor. Kompozicija je precej več kot to. V osnovi pomeni upoštevanje zakonitosti, po katerih fotografija in likovne oblike na njej vplivajo na občutke gledalca vendar je hkrati tudi inovativni dejavnik, ki te zakonitosti prepleta in jih postavlja v medsebojne odnose. Poznavanje kompozicijskih načel, odnosov in zakonitosti je za fotografa koristno predvsem zato, da se med fotografiranjem ne posveča preveč nepomembnim detajlom in nezanimivim podrobnostim temveč gleda na posnetek kot celoto, kot sozvočje najpomembnejših elementov. Z upoštevanjem kompozicijskih zakonitostih si lahko  učinek šibkih ali motečih likovnih dejavnikov bistveno izboljšamo in s tem pripomoremo k boljši fotografiji.

Komp

Nekatera poglavja:

  • kratka zgodovina in predstavitev kompozicije skozi razvoj likovnih umetnosti,
  • psihološki vidiki človeka, ki vplivajo na občutenje kompozicijskih dejavnikov,
  • kompozicijski liki in njihova kreativna uporaba,
  • kompozicijski elementi (prostor, smer, teža, barva, svetloba, volumen, "trompe l'oeil"..)
  • prednost in slabost simetrične kompozicije,
  • vrednost ravnovesja,
  • dinamika likovnih nasprotij,
  • kompozicijski okvir in kreativna uporaba izreza,
  • kompozicijske mreže,
  • svobodna kompozicija,
  • komponiranje statičnih in dinamičnih motivov,
  • oblike in izrazna moč perspektive,
  • ritem (ponavljanje, izmenjevanje, stopnjevanje..)

3.dan: Ulična fotografija

Klasična, tradicionalna fotografija nam ponuja vrsto različnih smernic, navodil in celo pravil, kako izboljšati posnetek. Fotografom pa je vedno predstavljal pravi užitek izvirno, kreativno in sproščeno kršenje vseh fotografskih "zakonov".  Široko polje fotografije, kjer to lahko neobremenjeno počnemo je prav  ulična, oziroma "street" fotografija. To je zvrst fotografije, ki beleži elemente življenja na ulici, pa tudi samo ulico. Vsebuje vse to, kar vsakodnevno srečujemo in vidimo a najpogosteje ignoriramo - mimoidoče ljudi, bežne trenutke dneva, detajle arhitekture, otroške nasmehe, odseve v očeh, izraze na obrazih, ki se zgodijo v sekundi, človeške zgodbe, ki trajajo le drobec časa. Skratka vse, kar lahko vidimo in doživimo na ulicah, trgih, oziroma v kakršnem koli urbanem okolju. Ulična fotografija je brez dvoma ena najbolj zapletenih, zahtevnih in dominantnih zvrsti fotografije. Prav zato ponuja močan izziv fotografom. Na našem tečaju se bomo z ulično fotografijo "spopadli" najprej v predavalnici, potem pa na sproščenem sprehodu po mestu.

Street

Nekatera poglavja:

  • kaj je "street photography", kje jo srečamo,
  • katere so njene značilnosti, različni motivi ulične fotografije,
  • nekaj primerov mojstrov ulične fotografije (Henri Cartier-Bresson, Robert Frank, Eugene Smith, Gene Richards..)
  • kaj je "decisive moment"
  • kakšna je koristna in uporabna fotografska oprema pri ulični fotografiji in zakaj,
  • zakaj je ulična fotografija preprosta in hkrati težka,
  • oblike ulične fotografije (dokumentarna, naključna, zabavna, ironična,...),
  • tehnike fotografiranja ulične fotografije, impulzivni pristop, razmišljujoč pristop, razlike med "lovci" in "zbiralci"
  • ulična fotografija v obliki kratke zgodbe ali foto eseja,
  • kako klasična pravila (in njihovo negiranje) vplivajo na ulično fotografijo,
  • sodobni pristopi do ulične fotografije (konceptualni princip, figuralni, abstraktni..),
  • likovna, emocionalna, psihološka vrednost ulične fotografije

4. dan: Fotografiranje z bliskavico

Že kmalu po odkritju svetlobnega zapisa so fotografi spoznali vrednost umetno ustvarjene svetlobe in jo tudi na široko pričeli uporabljati. Danes imajo številni fotoaparati bliskavico že vgrajeno, mnogi fotografi pa si po nakupu fotoaparata priskrbijo dodatno bliskavico. Ker so sodobne bliskavice že pravi mali tehnološki čudež, je njihova primerna uporaba vedno bolj zahtevna.  Kakovostna uporaba bliskavice lahko precej doda k estetski vrednosti posnetka, velja pa tudi nasprotno. Pretirana in neprimerna bliskavica kaj hitro pokvari lepo fotografijo. Zato je potrebno umetno svetlobo bliskavice obvladati in jo imeti pod kontrolo. Njeno uporabno vrednost bomo na tečaju najprej spoznali v teoriji, ob primerih, pozneje pa bomo vadili in spoznavali tudi njeno kreativno, praktično uporabo.

Fles

Nekatera poglavja:

  • osnovni princip delovanja bliskavice, "slave", E-TTL, M, zoom, podosvetlitev, nadosvetlitev, sinhronizacija..
  • značilnosti svetlobe bliskavice (temperatura barve, fall off..)
  • karakteristike in vrednotenje svetlobe bliskavice,
  • praktična uporaba bliskavice ("fill flash", izravnava kontrasta, sijaj v očeh, poudarjanje predmetov...)
  • kombinacije svetlobe bliskavice z ostalimi viri (samostojna bliskavica, dnevna svetloba, umetne luči, ambientalna svetloba..)
  • uporaba dveh ali več bliskavic, studijske bliskavice
  • praktični načini uporabe bliskavice (odboj, mehčanje, difuzorji, snoot, gridi,...)
  • obarvanje svetlobe bliskavice,
  • uporaba prve in zadnje zavesice
  • bliskavica pri različnih temah/motivih (makro, portret, pokrajina, tihožitje, večji ali manjši prostori, športna fotografija, zamrznitev gibanja..)
  • dramatični, nenavadni efekti uporabe bliskavice (podosvetlitev, stroboskopska bliskavica, proti-svetloba..)
  • "svetlobno barvanje" z uporabo bliskavice
  • reševanje problemov, ki nastanejo z uporabo bliskavice (rdeče oči, odsevi, sence..) 

 

Tudi nadaljevalni tečaj popotne fotografije je lahko zanimivo, uporabno in privlačno darilo, predvsem za fotografe z nekoliko več izkušnjami. Pišite nam in poslali vam bomo darilni bon.

Bon

 

 
 

 

Wadi

 

   
 
 
Na vrh strani / Tečaji in delavnice / Seminarji / Povezave / Na Prvo stran

Agencija Palladio 2016, vse pravice pridržane.
spletna stran: Jani Peternelj . oblikovanje