Napredni tečaj popotne fotografije - Ljubljana

 

Prej ali slej vsak fotograf, ki mu fotografija pomeni več od le naključnega pritiskanja na sprožilec začuti, da je potreben nov korak pri pridobivanju fotografskih izkušenj. Izobraževalna agencija Palladio je zato zasnovala Napredni tečaj popotne fotografije, ki z uporabo novih veščin bogati in razširja že pridobljeno fotografsko znanje, hkrati pa dodaja veliko novih, zanimivih vsebin. Tečaj je zasnovan tako, da dopolnjuje klasične in tradicionalne vidike fotografije, ki jih srečujemo bodisi na potovanjih ali v ostalih oblikah fotografiranja. Izbrane teme se med seboj prepletajo, združujejo in fotografom predstavljajo nove, ustvarjalne možnosti. Posegajo na različna področja fotografskega ustvarjanja, od spoznavanja črno-bele fotografije ali kreativnih možnosti bliskavice do spoznavanja zakonitosti kompozicije in zahtevne a izjemno privlačne ulične fotografije.

Tečaj vsebuje 20 ur predavanj, približno štiriurno analizo fotografij udeležencev ter dvodnevno fotografiranje na terenu pod strokovnim vodstvom. Cena nadaljevalnega tečaja je 120 evrov na osebo. Lahko pa se prijavite tudi na posamezno predavanje - v tem primeru je cena 30 evrov na predavanje. V obeh primerih je v ceno poleg predavanj vključena udeležba na terenskem delu ter končna analiza posnetkov. V ceno niso vključene morebitne vstopnine ter prevozi, ki pa jih običajno izvedemo s svojimi avtomobili in si delimo stroške.

Napredni tečaj popotne fotografije lahko svojim prijateljem, sodelavcem ali najdražjim, ki jih navdušuje fotografija, podarite za rojstni dan, kot morebitno nagrado ali kaj drugega. Pišite nam na elektronski naslov Iztok.Boncina@guest.arnes.si in poslali vam bomo darilni bon. Na ta naslov se lahko tudi prijavite ali naslovite morebitna dodatna vprašanja.


PREDMETNIK

 

1. dan: ČRNO - BELA FOTOGRAFIJA 

Ko so v fotografiji zasijale barve so mnogi umetniki napovedovali zaton črno-bele fotografije. To se k sreči ni zgodilo. Še več, tudi v sodobnem času digitalne fotografije magična privlačnost sivih tonov enakovredno stoji ob strani pisani paleti barv. Svojstven likovni izraz, močna psihološka napetost in velika dokumentarna vrednost so odlike ČB fotografije, ki privlačijo mnogo fotografov. Črno-bela fotografija je hkrati oboje: zelo preprosta in zelo zahtevna. Čeprav se je mogoče skozi zgodovino še najbolj odlikovala v reportažni in dokumentarni fotografiji pa je njena prvinska lepota razvidna tudi na fotografijah črno-bele pokrajine, portretov, arhitekture, aktov, itd. Na tečaju bomo spoznali nekaj svetovnih mojstrov, ki so ČB fotografiji dali pečat, dotaknili se bomo pomenske in likovne vrednosti ČB fotografije, si ogledali najbolj uporabne načine pretvorbe barvnih fotografij v črno-bele in še mnogo drugega. Na terenu bomo odkrivali praktično uporabo ČB fotografije, predvsem v iskanju primernih arhitekturnih motivov, na portretih zanimivih ljudi, dramatični podobi pokrajine, neba, itd.

Iz vsebine:

prednosti in pomanjkljivosti ČB fotografije,

primeri uporabe ČB fotografije pri svetovnih mojstrih (Ansel Adams, Josef Koudelka, James Nachtway...),

njeni osnovni principi,

razlike med barvno in ČB fotografijo,

vrednotenje tonske lestvice,

kontrast, gradacija,

lepota svetlobe in sence,

visoki – nizki ključ,

likovne, estetske in psihološke značilnosti ČB fotografije,

dokumentarna vrednost ČB fotografije,

primeri in uporaba ČB fotogafije v različnh temah/motivih (portret, akt, ahitektura, vzorci, pokrajina, tihožitje...),

posebna vloga ČB fotografije v dokumentarni – reportažni fotografiji,

različni načini pretvorbe barvnih fotografij v ČB (Camera Raw, Photoshop -Grayscale, Desaturation, Channel Mixer... - Nik software)

 

2. dan: FOTOGRAFIRANJE Z BLISKAVICO

Že kmalu po odkritju svetlobnega zapisa so fotografi spoznali vrednost umetno ustvarjene svetlobe in jo tudi na široko pričeli uporabljati. Danes imajo številni fotoaparati bliskavico že vgrajeno, mnogi fotografi pa si po nakupu fotoaparata priskrbijo dodatno bliskavico. Ker so sodobne bliskavice že pravi mali tehnološki čudež, je njihova primerna uporaba vedno bolj zahtevna. Kakovostna uporaba bliskavice lahko precej doda k estetski vrednosti posnetka, velja pa tudi nasprotno. Pretirana in neprimerna bliskavica kaj hitro pokvari lepo fotografijo. Zato je potrebno umetno svetlobo bliskavice obvladati in jo nadzorovati. Njeno uporabno vrednost bomo na tečaju najprej spoznali v teoriji, ob primerih, pozneje pa bomo vadili in spoznavali tudi njeno kreativno, praktično uporabo.

Iz vsebine:

osnovni princip delovanja bliskavice, "slave", E-TTL, M, zoom, podosvetlitev, nadosvetlitev, sinhronizacija ...,

značilnosti svetlobe bliskavice (temperatura barve, fall off ...),

karakteristike in vrednotenje svetlobe bliskavice,

praktična uporaba bliskavice ("fill flash", izravnava kontrasta, sijaj v očeh, poudarjanje predmetov ...),

kombinacije svetlobe bliskavice z ostalimi viri (samostojna bliskavica, dnevna svetloba, umetne luči, ambientalna svetloba ...),

uporaba dveh ali več bliskavic, studijske bliskavice,

praktični načini uporabe bliskavice (odboj, mehčanje, difuzorji, snoot, gridi ...),

obarvanje svetlobe bliskavice,

uporaba prve in zadnje zavesice,

bliskavica pri različnih temah/motivih (makro, portret, pokrajina, tihožitje, večji ali manjši prostori, športna fotografija, zamrznitev gibanja ...),

dramatični, nenavadni efekti uporabe bliskavice (podosvetlitev, stroboskopska bliskavica, proti-svetloba ...),

"svetlobno barvanje" z uporabo bliskavice,

reševanje problemov, ki nastanejo z uporabo bliskavice (rdeče oči, odsevi, sence ...)

 

3. dan: KOMPOZICIJA

Pogosto imajo fotografi napačno predstavo, da je kompozicija slepo sledenje zbirki določenih likovnih pravil, ki so se oblikovala skozi čas in prostor. Kompozicija je precej več kot to. V osnovi pomeni upoštevanje zakonitosti, po katerih fotografija in likovne oblike na njej vplivajo na občutke gledalca vendar je hkrati tudi inovativni dejavnik, ki te zakonitosti prepleta in jih postavlja v medsebojne odnose. Poznavanje kompozicijskih načel, odnosov in zakonitosti je za fotografa koristno predvsem zato, da se med fotografiranjem ne posveča preveč nepomembnim detajlom in nezanimivim podrobnostim temveč gleda na posnetek kot celoto, kot sozvočje najpomembnejših elementov. Z upoštevanjem kompozicijskih zakonitostih si lahko učinek šibkih ali motečih likovnih dejavnikov bistveno izboljšamo in s tem pripomoremo k boljši fotografiji.

Iz vsebine:

kratka zgodovina in predstavitev kompozicije skozi razvoj likovnih umetnosti,

psihološki vidiki človeka, ki vplivajo na občutenje kompozicijskih dejavnikov,

kompozicijski liki in njihova kreativna uporaba,

kompozicijski elementi (prostor, smer, teža, barva, svetloba, volumen, "trompe l'oeil" ...),

prednost in slabost simetrične kompozicije,

vrednost ravnovesja,

dinamika likovnih nasprotij,

kompozicijski okvir in kreativna uporaba izreza,

kompozicijske mreže,

svobodna kompozicija,

komponiranje statičnih in dinamičnih motivov,

oblike in izrazna moč perspektive,

ritem (ponavljanje, izmenjevanje, stopnjevanje ...)

 

4.dan: ULIČNA (STREET) FOTOGRAFIJA

Klasična, tradicionalna fotografija nam ponuja vrsto različnih smernic, navodil in celo pravil, kako izboljšati posnetek. Fotografom pa je vedno predstavljal pravi užitek izvirno, kreativno in sproščeno kršenje vseh fotografskih "zakonov". Široko polje fotografije, kjer to lahko neobremenjeno počnemo je prav ulična, oziroma "street" fotografija. To je zvrst fotografije, ki beleži elemente življenja na ulici, pa tudi samo ulico. Vsebuje vse to, kar vsakodnevno srečujemo in vidimo a najpogosteje ignoriramo - mimoidoče ljudi, bežne trenutke dneva, detajle arhitekture, otroške nasmehe, odseve v očeh, izraze na obrazih, ki se zgodijo v sekundi, človeške zgodbe, ki trajajo le drobec časa. Skratka vse, kar lahko vidimo in doživimo na ulicah, trgih, oziroma v kakršnem koli urbanem okolju. Ulična fotografija je brez dvoma ena najbolj zapletenih, zahtevnih in dominantnih zvrsti fotografije. Prav zato ponuja močan izziv fotografom. Na našem tečaju se bomo z ulično fotografijo "spopadli" najprej v predavalnici, potem pa na sproščenem sprehodu po mestu.

Iz vsebine:

kaj je "street photography", kje jo srečamo,

katere so njene značilnosti, različni motivi ulične fotografije,

nekaj primerov mojstrov ulične fotografije (Henri Cartier-Bresson, Robert Frank, Eugene Smith, Gene Richards ...)

kaj je "decisive moment",

kakšna je koristna in uporabna fotografska oprema pri ulični fotografiji in zakaj,

zakaj je ulična fotografija preprosta in hkrati težka,

oblike ulične fotografije (dokumentarna, naključna, zabavna, ironična ...),

tehnike fotografiranja ulične fotografije, impulzivni pristop, razmišljujoč pristop, razlike med "lovci" in "zbiralci",

ulična fotografija v obliki kratke zgodbe ali foto eseja,

kako klasična pravila (in njihovo negiranje) vplivajo na ulično fotografijo,

sodobni pristopi do ulične fotografije (konceptualni princip, figuralni, abstraktni ...),

likovna, emocionalna, psihološka vrednost ulične fotografije



Agencija Palladio, d.o.o.
Cesta na Brdo 45
1000 Ljubljana
telefon: 041 618 623
mail: Iztok.Boncina@guest.arnes.si 
 
 
 
Copyright © Iztok Bončina 2021 - vsebina izobraževanj in predavanj je avtorsko zaščitena